- Καθώς η τεχνητή νοημοσύνη (AI) αλλάζει τα δεδομένα στον κλάδο των ταξιδιών, είναι ζωτικής σημασίας να δοθεί προτεραιότητα στην αξιοπιστία και την ασφάλεια online. Ο Θεόδωρος Ευγενίου, καθηγητής Decision Sciences and Technology Management στο ινστιτούτο INSEAD και συνιδρυτής της Tremau, παρόχου λύσεων αξιοπιστίας και ασφάλειας στον ψηφιακό χώρο, μοιράζεται τις γνώσεις του σε ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον άρθρο του, που φιλοξενεί η Booking.com στην ενημέρωση για τα συνεργαζόμενα καταλύματα.
Γράφει ο κ.Ευγενίου:
Εργάζομαι στον χώρο της τεχνολογίας και των επιχειρήσεων σχεδόν 30 χρόνια τώρα και έχω δει εκπληκτική πρόοδο όλο αυτό το διάστημα: από τη γέννηση της «οικονομίας του διαδικτύου» περίπου πριν από 30 χρόνια μέχρι την τρέχουσα επανάσταση της τεχνητής νοημοσύνης (AI).
Μου αρέσει που βλέπω αυτές τις καινοτομίες και το πώς η τεχνολογία προάγει τον πολιτισμό. Παρά τις τόσες αλλαγές, ωστόσο, κάποια θεμελιώδη ζητήματα παραμένουν τα ίδια. Ενώ η τεχνολογία εξελίσσεται, η ανθρώπινη συμπεριφορά δεν αλλάζει τόσο γρήγορα.
Αυτά μπορεί να είναι και καλά και κακά νέα για το δικό σας ταξίδι στον κυβερνοχώρο. Ας ρίξουμε, λοιπόν, μια ματιά στη θεμελιώδη σπουδαιότητα της αξιοπιστίας και της ασφάλειας online, στους κινδύνους της εποχής του AI και στις ευκαιρίες που δίνονται στο κατάλυμά σας να ξεχωρίσει.
Αξιοπιστία και ασφάλεια στον κλάδο των ταξιδιών: μια προτεραιότητα
Μια βασική, διαχρονική αλήθεια, ανεξάρτητα από το εκάστοτε τεχνολογικό περιβάλλον, είναι η σημασία της αξιοπιστίας και της ασφάλειας για τους πελάτες.
Είναι μια απλή αλήθεια: όταν η αξιοπιστία δέχεται πλήγμα, η αγορά δέχεται πλήγμα. Εάν τυχόν οι ταξιδιώτες δεν μπορούν να βασιστούν στα καταλύματα ή στις πλατφόρμες κρατήσεων, ο κλάδος των ταξιδιών, στο σύνολό του, βρίσκεται σε κίνδυνο. Έτσι, όλοι έχουμε έναν ζωτικό λόγο να επικεντρωνόμαστε στην αξιοπιστία και την ασφάλεια.
Η αξιοπιστία και η ασφάλεια είναι, επίσης, απαραίτητα για εσάς σε επίπεδο εμπορικής επωνυμίας. Η δύναμη μιας εμπορικής επωνυμίας βασίζεται στην αξιοπιστία της, η οποία εμπνέει εμπιστοσύνη στους πελάτες. Όπως πιθανότατα έχετε παρατηρήσει, οι ικανοποιημένοι επισκέπτες τείνουν να αφήνουν καλά σχόλια, να επισκέπτονται ξανά το κατάλυμά σας κι ίσως ακόμα και να το προτείνουν στους φίλους τους. Αυτή η εμπιστοσύνη μετατρέπεται άμεσα σε αξία εμπορικής επωνυμίας για το κατάλυμά σας.
Είναι ζωτικής σημασίας να παίξετε τον ρόλο σας στην προστασία του ή των καταλυμάτων σας, καθώς και των επισκεπτών σας από το κυβερνοέγκλημα για να οικοδομήσετε την αξιοπιστία σας και να τους κάνετε να αισθάνονται ασφαλείς.
Για τις εταιρείες του κλάδου των ταξιδιών, η πιο σημαντική προσέγγιση για την αντιμετώπιση των απειλών στον κυβερνοχώρο είναι η καθιέρωση της σωστής διοίκησης και διαχείρισης. Μόλις εφαρμοστούν οι σωστές διαδικασίες και αρχές, οι τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης μπορούν να υποστηρίξουν την εφαρμογή για τη διαχείριση των κινδύνων και τη βελτίωση της αξιοπιστίας και της ασφάλειας.
Νέες τεχνολογίες στον κλάδο των ταξιδιών και ένα μεταβαλλόμενο τοπίο στον τομέα του AI
Ενώ η σημασία της αξιοπιστίας και της ασφάλειας παραμένει αμετάβλητη, ο κλάδος των ταξιδιών έρχεται συνεχώς αντιμέτωπος με νέους κινδύνους.
Οι νέες καινοτομίες στην τεχνητή νοημοσύνη συμβάλλουν στην πιο αποτελεσματική λειτουργία και διαχείριση των καταλυμάτων, στη σαφέστερη επικοινωνία, ακόμα και στον ευκολότερο προγραμματισμό των ταξιδιών από τους επισκέπτες. Ωστόσο, μαζί με τις νέες τεχνολογίες, βλέπουμε επίσης να εμφανίζονται νέες απειλές.
Πριν από μερικά χρόνια, η επιτροπή National Security Commission on AI (Επιτροπή εθνικής ασφάλειας για θέματα τεχνητής νοημοσύνης) στις ΗΠΑ ανέφερε ορισμένες σημαντικές απειλές για την εθνική ασφάλεια. Πέρα από τις συνήθεις απειλές όπως το phishing ή το κακόβουλο λογισμικό (malware), που τελευταία έχουν μεγάλο αντίκτυπο στον κλάδο των ταξιδιών, υπήρχαν πράγματα όπως η δηλητηρίαση δεδομένων, οι απειλές σχετικά με τα μοντέλα και άλλες νέες επιθέσεις στον κυβερνοχώρο, οι οποίες αξιοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη.
Ανάπτυξη λύσεων σε επίπεδο κανονιστικών ρυθμίσεων και σε επίπεδο λογισμικού
Παρά τους κινδύνους της τεχνητής νοημοσύνης, δεν είστε μόνοι σας στη μάχη ενάντια στις κυβερνοεπιθέσεις. Για την καταπολέμηση του κυβερνοεγκλήματος υπάρχουν στον ορίζοντα τόσο αλλαγές σε επίπεδο κανονιστικών ρυθμίσεων όσο και λύσεις σε επίπεδο τεχνολογίας.
Οι κανονισμοί στον ψηφιακό τομέα σταδιακά επικαιροποιούνται ώστε να συμβαδίζουν με εκείνους άλλων τομέων, όπως ο χρηματοπιστωτικός, για την επιβολή των αρχών της διαφάνειας και της δικαιοσύνης. Μακροπρόθεσμα, θα ενισχύσουν την αξιοπιστία της ταξιδιωτικής αγοράς.
Υπάρχει επίσης μια ανερχόμενη αγορά για λογισμικό αξιοπιστίας και ασφάλειας που αξιοποιεί τις νέες τεχνολογίες για καλό σκοπό. Προβλέπω ότι τα επόμενα πέντε περίπου χρόνια, θα υπάρξει μια πλούσια αγορά λύσεων που θα συμβάλλουν στη διαχείριση των κινδύνων ασφάλειας και θα ενδυναμώσουν τον κλάδο.
Το σημαντικό μήνυμα για τα καταλύματα, τις εταιρείες και τον κλάδο των ταξιδιών στο σύνολό του είναι ότι δεν έχετε την πολυτέλεια να μην ξοδεύετε χρόνο και πόρους σε δυνατότητες που ενισχύουν την αξιοπιστία και την ασφάλεια. Είναι ξεκάθαρο ότι το τοπίο της κυβερνοασφάλειας αλλάζει με ραγδαίους ρυθμούς και ποτέ δεν ήταν πιο σημαντικό για όλους μας να ενημερωθούμε και να εκπαιδευτούμε για να γνωρίζουμε τις βέλτιστες πρακτικές και να παραμένουμε σε επαγρύπνηση.
Αξιοπιστία και ασφάλεια για εσάς και τους επισκέπτες σας: ατενίστε το μέλλον με αισιοδοξία
Μερικοί πανικοβάλλονται από τους κινδύνους και τις απειλές που ενέχει η χρήση νέων τεχνολογιών, αλλά νομίζω ότι είναι σημαντικό να είμαστε αισιόδοξοι. Αυτές οι νέες απειλές μπορεί να αποτελούν κίνδυνο για το κατάλυμά σας, αλλά εάν τις διαχειριστείτε σωστά, μπορούν επίσης να αποτελέσουν ευκαιρία να ενισχύσετε την αξιοπιστία σας, εμπνέοντας εμπιστοσύνη στους επισκέπτες σας.
Η αξιοπιστία και η ασφάλεια αποτελούν ανέκαθεν θεμέλια μιας υγιούς αγοράς. Αν και η τεχνολογία είναι νέα, η δόλια συμπεριφορά και ο αντίκτυπός της στους πελάτες και τους επισκέπτες σας δεν είναι.
Όταν χρησιμοποιείται υπεύθυνα, η τεχνολογία μάς ωθεί σε νέα σύνορα, νέες ευκαιρίες και νέα δημιουργία αξίας. Οπότε, ναι, υπάρχουν κίνδυνοι που είναι σημαντικό να διαχειριστείτε, αλλά υπάρχουν και ευκαιρίες που δημιουργούν αξία. Η οικοδόμηση αξιοπιστίας και ασφάλειας για τους επισκέπτες σας μπορεί να διαφοροποιήσει το κατάλυμά σας και να οδηγήσει σε υγιή, βιώσιμη ανάπτυξη για τα επόμενα χρόνια.
(*) Θεόδωρος Ευγενίου | Καθηγητής στο INSEAD και συνιδρυτής της Tremau
Source: tornosnews.gr