Σύνταξη: tourismtoday.gr
Το υπουργείο Εσωτερικών στο Ηνωμένο Βασίλειο έχει προτείνει αύξηση του τέλους Ηλεκτρονικής Ταξιδιωτικής Άδειας (ETA), από 10 λίρες σε 16.
Η άνοδος είναι μεταξύ μιας σειράς μέτρων που στοχεύουν στη μείωση της «εξάρτησης του συστήματος μετανάστευσης και συνόρων στη χρηματοδότηση των φορολογουμένων».
Οι προτεινόμενες αλλαγές που υποβλήθηκαν ενώπιον του κοινοβουλίου την Πέμπτη 16 Ιανουαρίου θα παρέχουν την ευελιξία για αύξηση του μέγιστου τέλους που μπορεί να χρεωθεί σε μια σειρά προϊόντων και υπηρεσιών μετανάστευσης και εθνικότητας, δήλωσε το Υπουργείο Εσωτερικών.
Εκτός από την αύξηση του ETA στις 16 λίρες, το τέλος πιστοποιητικού χορηγίας μπορεί να ανέλθει σε 525 λίρες. Η πολιτογράφηση ως Βρετανός πολίτης θα μπορούσε να φτάσει τις 1.605 λίρες και ως πολίτης Βρετανών υπερπόντιων εδαφών θα φτάσει στις 1.070 λίρες.
Οι αλλαγές σε ETA, πιστοποιητικά χορηγίας και προϊόντα εθνικότητας προβλέπεται να αποφέρουν επιπλέον 269 εκατομμύρια λίρες ετησίως.
Το Υπουργείο Εσωτερικών είπε ότι οι ETA θα προσφέρουν ένα «πιο βελτιωμένο, ψηφιακό σύστημα μετανάστευσης» το οποίο θα είναι ταχύτερο και πιο ασφαλές για τα εκατομμύρια των ανθρώπων που περνούν από τα σύνορα του Ηνωμένου Βασιλείου κάθε χρόνο.
Αντιδρούν οι τουριστικοί φορείς
Ο εκτελεστικός διευθυντής της Tourism Alliance, Richard Toomer, επιτέθηκε στην αύξηση των τελών είπε ότι «είναι συγκλονιστικό το γεγονός ότι η κυβέρνηση έλαβε την απόφαση να αυξήσει περαιτέρω το κόστος για τους τουρίστες που επισκέπτονται το Ηνωμένο Βασίλειο, ειδικά υπό το πρίσμα της φιλοδοξίας της να αυξήσει τον αριθμό του εισερχόμενου τουρισμού και να προσφέρει οικονομική ανάπτυξη.
Αυτό είναι ιδιαίτερα ένα χτύπημα στα δόντια για τους ευρωπαίους επισκέπτες μας που όπως απαιτείται για πρώτη φορά να υποβάλουν αίτηση για εκ των προτέρων άδεια για να ταξιδέψουν στο Ηνωμένο Βασίλειο, το κόστος για αυτό έχει αυξηθεί κατά 60%.
Ακόμη και πριν από αυτή την αύξηση στις 16 λίρες ανά άτομο, η ETA ήταν ήδη ένα πρόσθετο κόστος για τους ταξιδιώτες και πολύ μη ανταγωνιστικό σε σχέση με το επικείμενο πρόγραμμα εξουσιοδότησης ταξιδιού της ΕΕ (ETIAS) τόσο ως προς το κόστος (7 ευρώ έναντι 16 £), περίοδο ισχύος (3 έτη για ETIAS της ΕΕ έναντι 2 ετών για ETA του ΗΒ) και όσον αφορά τις εξαιρέσεις. Η κυβέρνηση μόλις έκανε τα πράγματα χειρότερα.
Η κυβέρνηση ανακοίνωσε πρόσφατα έναν στόχο να αυξήσει τον εισερχόμενο τουρισμό μας σε 50 εκατομμύρια επισκέπτες έως το 2030 από 38 εκατομμύρια το 2023.
Το χτύπημα αυτού του στόχου δεν θα συμβεί εάν η κυβέρνηση συνεχίσει να βλέπει τους τουρίστες απλώς ως αγελάδα με μετρητά. Οι τουρίστες λαμβάνουν αποφάσεις σε μια ανταγωνιστική παγκόσμια αγορά. Είμαστε ήδη στην 113η θέση σε 119 χώρες όσον αφορά την ανταγωνιστικότητα των τιμών. Χρειαζόμαστε την κυβέρνηση να βοηθήσει στην αντιμετώπιση αυτής της πρόκλησης, όχι να την επιδεινώσει».
Ωστόσο, μετά από σχόλια από τον κλάδο των αερομεταφορών, η κυβέρνηση συμφώνησε προσωρινή εξαίρεση για τους επιβάτες που διέρχονται από τον αερολιμένα και ως εκ τούτου δεν διέρχονται από τον έλεγχο των συνόρων του Ηνωμένου Βασιλείου.
Αυτή η κίνηση θα επηρεάσει πρωτίστως τα αεροδρόμια του Χίθροου και του Μάντσεστερ, ως τα μόνα αεροδρόμια του Ηνωμένου Βασιλείου που προσφέρουν σήμερα εγκαταστάσεις διέλευσης. Η εξαίρεση, που χαιρετίστηκε από το Χίθροου, θα συνεχιστεί υπό εξέταση.
Ο διευθύνων σύμβουλος του Χίθροου, Τόμας Γούλντμπάι, δήλωσε πως «η απομάκρυνση των επιβατών διέλευσης στον αερολιμένα από το σύστημα ETA είναι η σωστή απόφαση και ήταν ευπρόσδεκτη.
Αυτή είναι μια κρίσιμη κίνηση για να διασφαλιστεί ότι το Heathrow και η αεροπορική βιομηχανία στο σύνολό της μπορούν να συνεχίσουν να προσφέρουν για όλους όσους εξαρτώνται από την κορυφαία συνδεσιμότητα μας στον κόσμο».
Ο κόμβος του Λονδίνου δήλωσε το περασμένο καλοκαίρι ότι υπέστη «καταστροφική» μείωση του αριθμού των επιβατών κατά 90.000 σε δρομολόγια που επηρεάστηκαν από το σύστημα ETA.
Ο διευθυντής δημοσίων υποθέσεων της Abta, Luke Petherbridge, υπογράμμισε ότι «η αύξηση του κόστους βίζας κατά 60% φέρνει άλλη μια φορολογική αύξηση στον τομέα των ταξιδιών και του τουρισμού, ο οποίος κινδυνεύει να καταπνίξει την ανάπτυξη.
Μετά τις αυξήσεις που ανακοινώθηκαν για τα αεροπορικά καθήκοντα επιβατών στον πρόσφατο προϋπολογισμό, βλέπουμε μια επιβάρυνση πρόσθετων χρεώσεων σε έναν τομέα που προβλέπεται να αναπτυχθεί έντονα.
Τα ταξίδια και ο τουρισμός πρέπει να φορολογούνται δίκαια. Οι υπερβολικές αυξήσεις διατρέχουν τον κίνδυνο να καταστείλουν τη ζήτηση και να συγκρατήσουν μια ακμάζουσα βιομηχανία».
Ο διευθύνων σύμβουλος του UKinbound, Joss Croft, καταδίκασε την αύξηση των τελών ETA ως «ιταλιστικό πλήγμα» για την τουριστική βιομηχανία του Ηνωμένου Βασιλείου.
«Αυτή η αλλαγή έρχεται τη χειρότερη στιγμή, καθώς οι απαιτήσεις της ETA για όλους τους εθνικούς επισκέπτες χωρίς βίζα τίθενται σε εφαρμογή από τις 2 Απριλίου», είπε.
Υπάρχει μια εσφαλμένη υπόθεση ότι οι διεθνείς επισκέπτες θα συνεχίσουν να επιλέγουν το Ηνωμένο Βασίλειο, ακόμη και αν αυξήσουμε τις τιμές.
Ο διεθνής τουρισμός είναι μια ανταγωνιστική βιομηχανία και τα δύο βασικά κίνητρα για να επισκεφθείτε έναν προορισμό είναι η σχέση ποιότητας-τιμής και η ποιότητα του καλωσορίσματος, και αυτή η κίνηση βλάπτει τη θέση μας και στα δύο μέτωπα.
«Η χρέωση περισσότερων διεθνών ταξιδιωτών για να επισκεφθούν το Ηνωμένο Βασίλειο βλάπτει μόνο τις δυνατότητες ανάπτυξης του πέμπτου μεγαλύτερου εξαγωγικού τομέα της χώρας, του διεθνούς τουρισμού προς το Ηνωμένο Βασίλειο, ο οποίος επί του παρόντος υπερέχει από την ευρύτερη οικονομία του Ηνωμένου Βασιλείου.»
Η Julia Lo Bue-Said, διευθύνουσα σύμβουλος της The Advantage Travel Partnership, δήλωσε: «Είναι απίστευτα απογοητευτικό να βλέπεις ότι η κυβέρνηση έχει αυξήσει το κόστος του νέου τέλους ETA κατά 60% ακόμη και πριν από την πλήρη κυκλοφορία του.
Η χρέωση των διεθνών ταξιδιωτών για να επισκεφθούν το Ηνωμένο Βασίλειο είναι απλώς μια άλλη οικονομική πολιτική που θα επηρεάσει επίσης άμεσα τον τομέα των εξερχόμενων ταξιδιών του Ηνωμένου Βασιλείου και θα χρησιμεύσει μόνο ως περαιτέρω πλήγμα για τους καταναλωτές.
Χωρίς έναν ακμάζοντα εισερχόμενο τομέα, δεν μπορείτε να έχετε μια ακμάζουσα εξερχόμενη βιομηχανία. Η κυβέρνηση θα πρέπει να προσπαθήσει να ενθαρρύνει και να αξιοποιήσει την ανάπτυξη, αξιοποιώντας την επιθυμία να ταξιδέψουμε για να βοηθήσει την οικονομία μας να ευημερήσει δημιουργώντας θέσεις εργασίας και ενισχύοντας προορισμούς».
Η νομοθεσία θα συζητηθεί στη Βουλή και εάν εγκριθεί, θα εισαχθούν τα προτεινόμενα νέα τέλη με τροποποίηση χωριστής νομοθεσίας.
Source: tourismtoday.gr