Πάνω από το 90% της προ-πανδημικής περιόδου είναι ο αριθμός των προσφερόμενων αεροπορικών θέσεων προς τουριστικές περιοχές όπως η Νότια Ευρώπη και η Βόρεια Αφρική, για το διάστημα από τον Δεκέμβριο 2022 έως τον Μάιο 2023, σύμφωνα με τον Γερμανικό Σύνδεσμο Αερομεταφορών (BDL).
Συνολικά, η χωρητικότητα των θέσεων αντιστοιχεί στο 78% του όγκου πριν από την πανδημία.
Ο αριθμός αυτός αντιπροσωπεύει αύξηση 27%, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο 2021/2022, σημειώνει ο BDL. Η διηπειρωτική κυκλοφορία θα αναπτυχθεί επίσης δυναμικά τους επόμενους έξι μήνες, ενώ η εναέρια κυκλοφορία με τη Βόρεια Αμερική έχει επιστρέψει σχεδόν πλήρως (97% του 2018/2019).
Εν τω μεταξύ, καθώς αίρονται οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί που σχετίζονται με την πανδημία, η προσφορά θέσεων από και προς την Ασία αυξάνεται επίσης σημαντικά (114% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι). Ωστόσο, η τάση μετατόπισης προς την οδική και σιδηροδρομική μεταφορά, η οποία παρατηρείται εδώ και πολλά χρόνια, εντάθηκε μετά την πανδημία, σύμφωνα με τον BDL.
“Κερδισμένοι οι κόμβοι και τα μικρά αεροδρόμια
Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο, η ανάπτυξη της κίνησης των δύο αεροδρομιακών κόμβων της Φρανκφούρτης και του Μονάχου συνεχίζει να παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη τους επόμενους έξι μήνες. Σε σύγκριση με το 2018/2019, το 86% των θέσεων θα προσφέρονται μέσω του αεροδρομίου της Φρανκφούρτης και το 77% μέσω του Μονάχου. Αυτό οφείλεται κυρίως στη σημασία που έχουν οι δύο τοποθεσίες για τη μετεπιβίβαση επιβατών σε πτήσεις μεγάλων αποστάσεων.
Στα άλλα μεγαλύτερα αεροδρόμια, όπως το Βερολίνο, το Ντίσελντορφ ή η Στουτγάρδη, η ανάκαμψη εξασθενεί. Οι λόγοι είναι το υψηλό κόστος εγκατάστασης, η σημαντικά μειωμένη προσφορά αεροπορικών εταιριών point to point και η περαιτέρω μετατόπιση της κυκλοφορίας σε οδικές και σιδηροδρομικές μεταφορές. Ωστόσο, οι αεροπορικές εταιρίες που δραστηριοποιούνται point to point επέκτειναν την παρουσία τους σε μικρότερα, αποκεντρωμένα αεροδρόμια όπως το Ντόρτμουντ, το Μέμινγκεν, η Νυρεμβέργη, το Χαν, η Καρλσρούη και το Νίντερραϊν. Ως εκ τούτου, αυτές οι τοποθεσίες ανέκαμψαν συγκριτικά καλά: Η χωρητικότητα θέσεων σε μεμονωμένα αεροδρόμια έφτασε έως και το 145% (Μέμινγκεν), σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2018/2019.
Kυριαρχούν oι αερομεταφορείς δικτύου
Με μερίδιο 53%, οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρίες δικτύου κυριαρχούν στη χωρητικότητα θέσεων στη Γερμανία, σύμφωνα με τoν BDL. Ένας λόγος για τη σημαντική αύξηση του μεριδίου αγοράς των αεροπορικών εταιριών δικτύου είναι η απόσυρση των αεροπορικών εταιριών point to point από τη Γερμανία. Αυτό αντικατοπτρίζεται επίσης στο χαμηλό μερίδιο της χωρητικότητας των θέσεων (24%). Με μια χωρητικότητα 110%, σε σχέση με το 2018/2019, οι τουριστικές αεροπορικές εταιρίες στη Γερμανία υποχώρησαν ιδιαίτερα έντονα, ακόμη περισσότερο από ό,τι στην Ευρώπη (91%).
.
0
Source: money-tourism.gr