Στην ειδική μέριμνα που λαμβάνεται για το πράσινο, τα δέντρα και τις πλατείεςόπου αναπτύσσονται προσωρινά εργοτάξια της Αττικό Μετρό για την κατασκευήτης Γραμμής 4, αναφέρθηκε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών,αρμόδιος για τις Υποδομές, κ. Γιώργος Καραγιάννης, απαντώντας σε σχετικήεπίκαιρη ερώτηση στη Βουλή που κατέθεσε η βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας,κ. Φωτεινή Πιπιλή.
Επιπλέον 2.000 δέντρα και φυτά στην Αθήνα
Ο κ. Καραγιάννης έκανε ιδιαίτερη μνεία στην πρωτοβουλία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τη συνεργασία με τον Δήμο Αθηναίων σχετικά με το ζήτημα των δέντρων και της προστασίας του περιβάλλοντος.
Όπως τόνισε: «μαζί με την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ και την ΑΝΑΠΛΑΣΗ Α.Ε.προχωράμε στη σύνταξη μνημονίου που περιλαμβάνει την αγορά και φύτευση επιπλέον 2.000 δέντρων στο Δήμο Αθηναίων.
Είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο, η πρώτη φορά που αυξάνουμε το πράσινοισοζύγιο αφού κάνουμε ένα πολύ μεγάλο έργο υποδομής».
Μάλιστα, τόνισε ότι «τα δέντρα επιλέγονται, σε συνεργασία με το Δήμο Αθηναίων, ώστε να είναι εγκλιματισμένα στο Αττικό Περιβάλλον, με καλή αντίδραση στην καταπόνηση που προκαλούν σε αυτά οι ρύποι του αστικού χώρου και λαμβάνοντας υπόψη, το "φυτικό παρελθόν" κάθε χώρου σε μια προσπάθεια σύνδεσης και υπενθύμισης της προτέρας συνθήκης του».
Διαβεβαίωσε ότι «και ο Υπουργός Κώστας Καραμανλής και ο Δήμαρχος ΚώσταςΜπακογιάννης ενδιαφέρονται για την ουσιαστική αύξηση του πράσινου ισοζυγίουστο Δήμο της Αθήνας».
Όπως τόνισε ο Υφυπουργός, το ίδιο το Μετρό στα χρόνια λειτουργίας του «έχειαλλάξει ριζικά τις συνήθειες μετακίνησης των κατοίκων με συνέπεια να αλλάξουντο ίδιο ριζικά και οι συνθήκες κυκλοφορίας και περιβάλλοντος της πρωτεύουσας.
Πλέον, οι μετακινούμενοι έχουν έναν εναλλακτικό τρόπο μετακίνησης,περιβαλλοντικά φιλικό, αντί να χρησιμοποιούν τα ρυπογόνα οχήματα οδικήςκυκλοφορίας».
Ειδικά η λειτουργία της Γραμμής 4 του Μετρό αναμένεται να μειώσει ακόμαπερισσότερο την κυκλοφορία των οχημάτων κατά 53.000 ημερησίως. Aντίστοιχα, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα θα μειωθούν κατά 318 τόνους την ημέρα. Επιπλέον 340.000 επιβάτες θα χρησιμοποιούν τη νέα γραμμή καθημερινά.
Σε ό,τι αφορά τους σταθμούς που θα αναπτυχθούν, ο κ. Καραγιάννηςυπογράμμισε ότι η αναγκαιότητά τους έχει τεκμηριωθεί επιστημονικά.Ιδιαίτερα ο σταθμός στο Κολωνάκι, σύμφωνα με τον Υφυπουργό: «Αναμένεται ναεξυπηρετεί μεγάλο πλήθος κατοίκων και εργαζομένων της περιοχής, νααποσυμφορήσει τους φόρτους επιβατών του Σταθμού Συντάγματος που ήδησήμερα αποτελούν στοιχείο ιδιαίτερης ανησυχίας και προβληματισμού για το επιβατικό κοινό.
Επιπλέον, η τυχόν κατάργηση των σταθμών αυτών θα οδηγούσε σε σημαντική χειροτέρευση των συνθηκών κυκλοφορίας, στάθμευσης και περιβάλλοντος στη περιοχή τους».
Συνολικά 162 μεταφυτεύσεις από την πλατεία Κολωνακίου
Στη συνέχεια, ο κ. Καραγιάννης σημείωσε ότι για τον σταθμό που θακατασκευαστεί στο Κολωνάκι και προκειμένου να στηθεί το εργοτάξιο, έγιναν 162μεταφυτεύσεις, με το ποσοστό να κινείται πολύ υψηλά και να ξεπερνάει το 75%.Σύμφωνα με την Ειδική Μελέτη Προστασίας Αστικού Πρασίνου και Χλωρίδαςαπό τα 212 δέντρα και θάμνους της πλατείας Κολωνακίου:
146 έχουν μεταφυτευθεί στο Φυτώριο του Δήμου Αθηναίων-
10 στο πάρκο Μαιάνδρου (Μιχαλακοπούλου) – (Νεραντζιές, Λιγούστρα,Πορτοκαλιές)-
2 στην Πλατεία Μαδρίτης (ελιές)-
2 στην Πάρκο Ελευθερίας (μποχίνιες)-
και 2 πλατάνια βρίσκονται προσωρινά στο Φυτώριο του Δήμου Αθηναίωνκαι θα μεταφυτευθούν στο Τρίγωνο Δρομέα σύντομα.
Όπως έκανε γνωστό ο Υφυπουργός, «κατά το πέρας της κατασκευής του έργου Της Γραμμής 4, η πλατεία επαναφυτεύεται με νέα δέντρα και φυτά από τη ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, λαμβάνοντας υπόψη την προϋπάρχουσα βλάστηση και τις κλιματικές συνθήκες ώστε να βελτιωθείτο ισοζύγιο πρασίνου».
Ο Υφυπουργός υπενθύμισε ότι διαχρονικά η Αττικό Μετρό παραδίδειδιαμορφωμένες πλατείες πάνω από το μετρό, με μεγάλη περιβαλλοντική καιαισθητική αξία.
Πιο πρόσφατο παράδειγμα είναι η πλατεία πάνω από τον εν λειτουργία σταθμό Πανόρμου που αποτελεί πνεύμονα πρασίνου για την περιοχή. Ξεκαθάρισε, κλείνοντας, ότι «το Υπουργείο Υποδομών και η κυβέρνηση εργάζεται σταθερά για την ανάπτυξη των υποδομών στη χώρα μας.
Με σεβασμό στο περιβάλλον και με βλέμμα στις γενιές που έρχονται. Η απάντηση λοιπόν είναι και Μετρό και δέντρα. Και ανάπτυξη και σεβασμό στο περιβάλλον. Άλλωστε τοένα δίχως το άλλο δεν έχει καμία απολύτως αξία».
Source: tourismtoday.gr